niedziela, 13 listopada 2016

Tag z mediowo-ścinkowym tłem - kurs

Witajcie!
Dziś mam dla Was kurs, w którym pokazuję jak stworzyć przestrzenne, mediowe tło. Takie tło można zastosować także w każdej formie scrapowej.
Ja wykonałam je na przykładzie taga.

Potrzebne materiały:
- tag (gotowa tekturka lub wycięty kształt taga z grubszej tektury)
- kartki ze starej książki (im bardziej stara i pożółkła, tym lepiej)
- kawałki papierów scrapowych
- koronki
-bandaż
- mikrokulki szklane i plastikowe
- gel medium (medium żelowe)
-kostki przestrzenne (wysokość dowolna, choć lepiej wyglądają 2 lub 3 mm)
- dowolne mgiełki (ja użyłam Daily Art)
- tusze pigmentowe
- dratwa/sznurek
- ozdoby do wykończenia taga


Etapy pracy:

1. Na taga naklejam jedną warstwę papieru z książki


2. Doklejam drugą warstwę w sposób widoczny na zdjęciu, dając trochę mniej kleju niż na warstwę pierwszą:


Obie warstwy wyglądają teraz tak:


3. Zanim wyschnie druga warstwa, szybko odrywam z niej kawałki papieru, aby tag wyglądał mniej więcej jak na zdjęciu:


4. Za pomocą tuszów pigmentowych (wybrałam brązy z Latarni Morskiej) tuszuję najpierw taga: niedoklejone części kartek oraz brzegi.....


...następnie urywam kawałki papierów scrapowych oraz także je tuszuję oraz trochę tarmoszę:


5. Kawałki koronek i bandaż tuszuję i naklejam (użyłam kleju Magic)
najpierw papier scrapowy pod warstwy z książki, potem pod papier koronki i bandaż, wszystko na kostkach przestrzennych. Kawałki mogą trochę wystawać poza obszar taga:




 6. Kolejny krok: taga umieszczam na kalce technicznej i nakładam sporą warstwę medium żelowego w różnych miejscach. Posypuję wszystko obficie mikrokulkami szklanymi i plastikowymi. Nadmiar bardzo dobrze ściąga się wtedy z kalki z powrotem do słoiczka


 7. Tak przygotowaną bazę psikam w dwóch miejscach ciemnozieloną mgiełką. Użyłam dosyć intensywnej zieleni. Następnie dodaję zieleni kameleonowej, dzięki czemu tag ładnie błyszczy, co nie jest zbytnio widoczne na zdjęciach.


7. Suszę nagrzewnicą. Można zostawić do wysuszenia, co jednak trwa znacznie dłużej.


8. Tak przygotowaną bazę można dowolnie ozdobić. U mnie tematyka bożonarodzeniowa. Chciałam, aby tekturki wtopiły się w taga, więc psiknęłam zieloną mgiełką oraz je wytuszowałam.
Dodałam dratwę i gotowe!



W trakcie tworzenia kursu zmieniało się naturalne światło, więc przedstawiam trochę inną odsłonę mojej pracy:

Światło przenika przez butelkę, co dało ciekawy, niezamierzony efekt:





Zachęcam Was do stworzenia własnego, niepowtarzalnego tła.

W tworzeniu kursu wykorzystałam produkty ze Skarbnicy Pomysłów:
AltairArt - Night&Day - Espresso/Crème brûléeMgiełka Mixed Media Spray kameleonowy, zielony, 30 mlMgiełka Mixed Media Vintage Spray, butelkowa zieleń, 30 ml
Kosteczki 3d - 2mm
  

4 komentarze:

  1. Super! musze spróbować. ;)
    Dziekuje za kursik.

    OdpowiedzUsuń
  2. Super! musze spróbować. ;)
    Dziekuje za kursik.

    OdpowiedzUsuń
  3. Świetny kurs �� dziękuję i pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  4. Super kursik. A ha te kolorki rafa to raczej jesiennie bym wykorzystała. Ale ten turkus jest idealny znowu na świąteczny tag. Całość i tak bardzo mi się podoba 😃 Muszę tylko skombinować mikrokulki szklane i medium żelowe.

    OdpowiedzUsuń

Bardzo dziękujemy za każdy komentarz :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...